Menu Sluiten

Naamontwikkeling wordt eindelijk wetenschappelijk

De ontwikkelingen gaan snel. Het oude naamcreatiebureau Zigila maakte begin deze maand bekend dat het voortaan nauw samenwerkt met Zweedse softwareontwikkelaars. En het afgelopen week officieel gelanceerde nieuwe naamgevingsbureau Namarama belooft een creatieve aanpak ‘gebaseerd op wetenschap’. Met andere woorden: ook de collega’s stoppen eindelijk met mysterieus doen over het creatieve proces bij naamontwikkeling. Mijn voorspelling: een verregaand methodische aanpak, waar mogelijk geholpen door computers, zal zorgen voor betere, creatievere namen met een aanzienlijke besparing van het aantal creatieve uren.

Exit de Canadese beeldhouwer

Computers en wetenschap zijn geen vijanden van creativiteit. Integendeel. Wanneer je heel snel een beeld kunt krijgen van wat de mogelijkheden en kaders zijn, kun je er gemakkelijker een eigen draai aan geven. Je hebt geen Canadese beeldhouwer in je team nodig om out-of-the-box te denken. En wanneer je computers in kunt zetten om basiswoorden uit relevante media te filteren, bespaar je jezelf tijd die je in kunt zetten voor het echte creatieve werk: het herkennen van vruchtbare richtingen en hier op doordenken (intuïtief en met software-inzet).

Onze open aanpak

Het creatieve proces is maar één aspect van naamontwikkeling. De belangrijkste stap is om met de opdrachtgever tot de best mogelijke oplossing te komen. Onze aanpak is om zoveel mogelijk kennis te delen. Open zijn over creativiteit én wetenschap.

Geplaatst inGeen categorie