Over een bedrijfsnaam of merknaam kun je maandenlang nadenken. Maar je kunt het ook snel en gestructureerd aanpakken. Ons stappenplan voor naamontwikkeling helpt je daarbij.
De mogelijkheden voor naamgeving zijn eindeloos, maar niet zo eindeloos als je denkt. Op deze pagina presenteren we 30 veel gebruikte taaltrucs.
Er zijn talloze online bronnen en diensten die je kunnen helpen bij het vinden van een naam. Bestaande bedrijfsnamen en merken AngelList Doorzoekbare database van…
In opdracht van creatief bureau PublicitĂ© de la Haye ontwikkelden we een nieuwe naam voor een nieuwe zorgdienst: Hulpmiddelaar. De naam zegt precies waar het…
Het grootste deurwaarderskantoor van Nederland belde onlangs bij ons aan. De vraag: bedenk de naam van een dienst, die past bij de nieuwe positionering van…
Nieuws over een naam die we NIET hebben bedacht: juridische Adviesbureau Signify is van naam veranderd en heet nu Turnstone. De reden voor de verandering…
Eind vorig jaar werd de eerste streamingdienst voor horrorfilms gelanceerd. Hoenoemik? tekende voor de naam: Horrify. Het bleef niet onopgemerkt: o.a. RTL Nieuws, Linda, Cosmopolitan,…
Hoenoemik? ontwikkelde een nieuwe naam voor het Amsterdamse videoproductiebedrijf Feller Media, bekend van onder andere talloze TEDx-films. De nieuwe naam Level V past bij de…