Boeken over naamgeving

De beste boeken over naamcreatie, merken, naamkunde en alles wat erbij komt kijken. In samenwerking met Bol.com.

Alexandra Watkins – Hello My Name is Awesome

Alexandra-Watkins-Hello-My-Name-Is-Awesome[usr=3.5]
Prettig in your face geschreven pleidooi voor humoristische, schattige en in elk geval betekenisvolle merk- en bedrijfsnamen.

Auteur: Alexandra Watkins
Titel: Hello My Name Is Awesome
Prijs: € 18,50 (eBook)
Uitgever: Berrett-Koehler Publishers

[button style=”btn-default btn-md” icon=”fa fa-shopping-cart” align=”left” iconcolor=”white” type=”link” target=”true” title=”Nu bestellen bij Bol.com” link=”https://partnerprogramma.bol.com/click/click?p=1&t=url&s=36357&f=TXL&url=http%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fp%2Fhello-my-name-is-awesome%2F9200000031401652%2F&name=Hello%20Awesome”]

Alex Frankel – Wordcraft

Alex-Frankel-Wordcraft-cover[usr=4]
De Amerikaanse journalist Alex Frankel werkte een periode als naamcreatief en vertelt de inside story van merknamen zoals Blackberry, Accenture en Porsche Cayenne.

Auteur: Alex Frankel
Titel: Wordcraft
Prijs: € 9,89 (eBook)
Uitgever: The Crown Publishing Group

[button style=”btn-default btn-md” icon=”fa fa-shopping-cart” align=”left” iconcolor=”white” type=”link” target=”true” title=”Nu bestellen bij Bol.com” link=”https://partnerprogramma.bol.com/click/click?p=1&t=url&s=36357&f=TXL&url=http%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fp%2Fwordcraft%2F9200000032389708%2F&name=Wordcraft”]


Steve Rivkin & Fraser Sutherland – The Making of a Name

rivkin-sutherland-making-name-cover[usr=4.5]
Gedetailleerd en onderhoudend geschreven overzicht van de achtergronden van naamcreatie en een van de inspiratiebronnen voor deze website. Veel belangrijk onderzoek naar het effect van namen stamt van na dit boek en is dus niet opgenomen, maar als je één boek over naamontwikkeling wilt hebben, is dit dat boek.

Auteur: Steve Rivkin & Fraser Sutherland
Titel: The Making of a Name
Prijs: € 27,99 (hardcover)
Uitgever: Oxford University Press

[button style=”btn-default btn-md” icon=”fa fa-shopping-cart” align=”left” iconcolor=”white” type=”link” target=”true” title=”Nu bestellen bij Bol.com” link=”https://partnerprogramma.bol.com/click/click?p=1&t=url&s=36357&f=TXL&url=http%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fp%2Fthe-making-of-a-name%2F1001004002208024%2F&name=MakingOfAName”]


mr. Paul van der Kooij, mr. S.J.A. Mulder – Hoofdzaken intellectuele eigendom

vd-kooij-mulder-hoofdzaken-intellectuele-eigendomOverzicht van het voor naamgeving meest relevante rechtsgebied, dat van Intellectuele Eigendom, met zowel aandacht voor het merkenrecht als het handelsnaamrecht. Verzorgd door de gespecialiseerde juridische uitgeverij Kluwer en geschreven door een Leids universitair docent en een advocaat.

Auteur: mr. Paul van der Kooij, mr. S.J.A. Mulder
Titel: Hoofdzaken intellectuele eigendom
Prijs: € 30,00
Uitgever: Kluwer

[button style=”btn-default btn-md” icon=”fa fa-shopping-cart” align=”left” iconcolor=”white” type=”link” target=”true” title=”Nu bestellen bij Bol.com” link=”https://partnerprogramma.bol.com/click/click?p=1&t=url&s=36357&f=TXL&url=http%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fp%2Fhoofdzaken-intellectuele-eigendom%2F9200000009737844%2F&name=HoofdzakenIE”]

Erwin Wijman – De Bedrijfsnamenfabriek – trends & kuddegdrag

Erwin-Wijman-De-Bedrijfsnamenfabriek[usr=4]
Adformatiejournalist Erwin Wijman legde in 2007 zijn vinger op een zwerende wond, die sindsdien alleen nog maar meer is gaan ontsteken…

Auteur: Erwin Wijman
Titel: De Bedrijfsnamenfabriek – trends & kuddegdrag
Prijs:v.a. € 19,00 (tweedehands)
Uitgever: Nieuw Amsterdam

[button style=”btn-default btn-md” icon=”fa fa-shopping-cart” align=”left” iconcolor=”white” type=”link” target=”true” title=”Nu bestellen bij Bol.com” link=”https://partnerprogramma.bol.com/click/click?p=1&t=url&s=36357&f=TXL&url=http%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fp%2Fde-bedrijfsnamenfabriek%2F1001004004736906%2F&name=Bedrijfsnamenfabriek”]

Wouter van der Land – Hoe noem ik mijn tent?

Wouter-van-der-Land-Hoe-noem-ik-mijn-tentNog niet verschenen, maar met trots aangekondigd. Onze eigen publicatie: een complete gids voor het vinden van een bedrijfsnaam voor een café, restaurant, hotel of andere horecagelegenheid. Vijf vlot geschreven hoofdstukken geven alle informatie die nodig is om een naam met meerwaarde te bedenken. Een onmisbare inspiratiegids en kennisbron voor startende horecaondernemers en een handig naslagwerk voor naamcreatieven en copywriters.